De 7 voordelen van DM
Wees grenzeloos creatief met DM
Met een fysieke DM kun je je creativiteit de vrije loop laten en je onderscheiden van de massa. Maak gebruik van verschillende materialen, vormen, kleuren, geuren, geluiden en/of interactieve elementen om de aandacht te trekken en de nieuwsgierigheid te wekken. Dankzij Het Deurmat Effect™ krijgen je klanten een beleving die ze niet snel zullen vergeten.
DM, de onbetwiste open rate-winnaar
Een fysieke direct mailing is een krachtig marketinginstrument dat de aandacht van de ontvanger trekt. Een online mailing daarentegen kan gemakkelijk verloren gaan in de overvolle inbox of als spam worden gemarkeerd. Het Deurmat Effect™ zorgt voor een veel hogere open rate omdat de ontvanger nieuwsgierig is naar wat er in de mailing zit en geeft een persoonlijk en tastbaar gevoel dat een online mailing niet kan evenaren. Een fysieke direct mailing wint dus altijd van een online mailing als het gaat om de open rate.
Je deurmat is een Cookie-free zone!
Cookies zijn de stalkers van het internet. Ze houden je in de gaten en kunnen je privacy in gevaar brengen of je lastigvallen met advertenties die je niet wilt zien. Een direct mailing is een veel betere manier om je doelgroep te bereiken. Zo weet je zeker dat je boodschap overkomt, en dat je opvalt met een leuk ontwerp. Een direct mailing is ook persoonlijker en gezelliger dan een digitale spam. Dus vergeet die cookies en kies voor Het Deurmat Effect™!
3,5x meer respons dan online
Hét belangrijkste voordeel van Het Deurmat Effect™. De mailing op de mat trekt meer aandacht, wekt meer vertrouwen én stimuleert meer actie, omdat het directe respons of conversie vraagt. Men is eerder geneigd te reageren op een aanbod of uitnodiging die ze in handen hebben. Dit leidt tot meer respons (366%!) en conversie dan online marketing, omdat het meer impact heeft op de emoties en het gedrag van de doelgroep.
Grote(re) mate van personalisatie
Zelfs in een grote oplage kan iedere mailing toch uniek zijn. Met personalisatie is veel meer mogelijk dan je zou verwachten. Het is eenvoudig te beginnen met het gebruik van de naam, het adres en de aanhef van de ontvanger. Maar ook de aanbieding of korting, de call-to-action (bijv. een unieke code of QR-code) en zelfs alle afbeeldingen in de mailing zijn volledig aan te passen op het profiel van de ontvanger. Optimale personalisatie dus! Wist je overigens dat je ook zonder eigen data heel gericht kunt targeten en bij de juiste persoon, met de juiste boodschap op de deurmat terecht kan komen? Ook dát is Het Deurmat Effect™!
Flink scoren met attentiewaarde
Bij Het Deurmat Effect™ krijg je iets tastbaars in handen. Je kunt de mailing zien, voelen en ruiken. Dat prikkelt je zintuigen en maakt nieuwsgierig naar de boodschap. Dit in tegenstelling tot een online mailing. Die is snel weggeklikt of verdwijnt in de spamfolder. Een fysieke mailing blijft ook langer in de gedachten van de ontvanger hangen en nodigt uit om actie te ondernemen. Bovendien laat je zien dat je moeite hebt gedaan voor je klant of prospect. Dat wekt vertrouwen en sympathie op. Een effectieve manier om je doelgroep te bereiken en te overtuigen.
De helderste testresultaten
Een fysieke direct mailing kan nauwkeuriger worden getest en gemeten dan een online mailing omdat je meer controle hebt over de variabelen. Je kunt o.a. het aantal verzonden en ontvangen mailings bijhouden, de respons meten en vervolgens de kosten per respons, de conversieratio en de return on investment berekenen. Bij een online mailing heb je te maken met factoren die je niet kunt beïnvloeden, zoals spamfilters, internetverbindingen en e-mailprogramma’s.